Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek

I. Üzemeltetői adatok

  • Cégnév: Caffé Perté Kft.
  • Székhely: 2040 Budaörs, Gyár u. 2.
  • Adószám: 12102642-2-13
  • Cégjegyzékszám: 13-09-093805
  • képviseli: Giampiero Roncadi ügyvezető önállóan
  • Nyilvántartó bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
  • Szerződés nyelve: magyar
  • elektronikus levelezési cím: info@caffeperte.hu
  • Telefon: +36 23 503 826

A megrendelés leadását követően, annak Szolgáltató általi feldolgozása után, a szállítás határidőről való szolgáltatói értesítéssel a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint adásvételi szerződés jön létre a caffé perté Kft., mint Szolgáltató és a rendelést leadó Megrendelő között.

II. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruház kávét, kávé kiegészítőket, teákat, forró csokoládékat, csészéket, poharakat és kávé- és daráló gépeket forgalmaz. A termékeknél megjelenített képek csak illusztrációk a valóságtól eltérhetnek.

A megjelenített termékek online, a www.caffeperte.com oldal webáruház szoftveren keresztül rendelhetőek meg. A webáruházban szereplő árak bruttó árak, az általános forgalmi adót tartalmazzák (a mindenkor hatályos jogszabályok szerinti mértékű ÁFA)., A termékek ára házhoz-szállítás költségét nem tartalmazza.

Szolgáltató az adott termék árát a megrendelés időpontjáig garantálja. Amennyiben valamely rendelés bármilyen okból módosításra kerül, úgy a termékre a módosításkor érvényben lévő ár vonatkozik.

III. Fizetési módok

Megrendelt termékeket utánvéttel fizetheti, készpénzben a termék átvételekor.

IV. Szállítási módok és költségek

A megrendelt termékek az alábbi módon vehetők át:

  • Csomagként házhoz szállítással futár szolgálattal

A munkanapokon 14 óráig megrendelt csomagot a megrendelést követő munkanapon tudjuk feladni, a megadott szállítási címre való érkezése az azt követő munkanapon várható. A 14 óra után leadott rendeléseket csak 2 munkanappal később indítjuk a rendelés leadásához képest. A hétvégén leadott rendeléseket leghamarabb hétfői napon tudjuk elindítani (a csomag érkezése a megadott címre szerdai napon várható).

Szállítási díjak belföldre:

  • Csomagként házhoz szállítással:  egységesen 1 900 Ft (ÁFÁ-val)

A számlát és a jótállási jegyet (kávé- vagy darálógép esetén) a termék csomagolása tartalmazza.

Kérjük, a csomagot átvételkor szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

V. A megrendelés folyamata

  • A termék adatlapján kiválaszthatja a Megrendelőnek megfelelő kiszerelést (amennyiben többféle kiszerelésben kapható a termék). A termék adatlapon megjelenik a kiválasztott kiszerelésre vonatkozó ár.
  • A termék adatlapon a fel-le nyilakkal módosíthatja a megrendelni kívánt termék mennyiségét. A „Kosárba rakom” gombra kattintva a termék bekerül a kosárba. Az ekkor megjelenő „Kosár megtekintése” gombra kattintva megtekintheti annak tartalmát.
  • Amennyiben rendelkezik kedvezményre jogosító kuponnal, azt a kuponkód beírásával és a „Kupon alkalmazása” gombra kattintva érvényesítheti.
  • A kosárban a termékeket törölhet a sor elején található „X” segítségével, illetve a fel-le nyilakkal módosíthatja a mennyiségüket. A módosításokat a „kosár frissítése” gombra kattintva nyugtázhatja, ekkor a rendszer újraszámolja a kosár értékét.
  • A megrendelés folytatásához kattintson „Tovább a pénztárhoz” gombra. Ha a Megrendelő már vásárolt nálunk, korábban regisztrált felhasználónevével és jelszavával be tud lépni, így nem kell kitöltenie a számlázási és szállítási adatokat.

Ha még nem vásárolt nálunk, akkor ezen az oldalon tudja megadni a számlázási adatokat és/vagy szállítási adatokat (amennyiben eltérne a számlázási adatoktól). A „Megjegyzés” dobozban jelezheti rendelésével kapcsolatos egyedi kéréseit, információit. Fiók jelszó megadásával regisztrálhatja adatait a rendszerünkben, így a következő vásárláskor elég bejelentkeznie, és vásárláskor nem kell újra kitöltenie a számlázási és szállítási adatait. A jelszó megadása után, és a megrendelés elküldését követően a rendszer automatikusan legenerál egy felhasználónevet. A következő vásárláshoz ezzel a felhasználónévvel és a Megrendelő által megadott jelszóval tud belépni a rendszerbe.

  • Fizetési feltétel: utánvétes fizetésre van lehetősége. Utánvétes fizetés esetén a csomagot átvételkor kell kifizetnie készpénzben a futárnak.
  • Szállítási feltétel: csomagként házhoz szállítjuk a megrendelt csomagokat. Díjszabás: lásd. “Szállítási díjak belföldre” pontban. A csomagfeladás költsége a vevőt terheli.
  • A termékek kiválasztása és az adatai kitöltése után megrendelését a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja véglegesíteni és elküldeni.
  • A rendelésről és annak tartalmáról a rendszerünk egy automatikus visszaigazoló e-mailt küld a Megrendelő e-mail címére. Ez az e-mail a megrendelt termékeken, a Megrendelő adatain, a számlázási- és szállítási címen kívül tartalmazza a rendelés számát is, amelynek segítségével nyomon követheti a megrendelés státuszát (amennyiben belép a rendszerünkbe a regisztrációkor megadott adataival), illetve erre a számra hivatkozva érdeklődhet rendelése felől telefonon vagy e-mailen.

A Megrendelő által a megrendelés elküldésével és a részére a visszaigazolás megküldésével a szerződés a felek között még nem jön létre. A visszaigazolás a Megrendelő tájékoztatása arról, hogy az ajánlat a Szolgáltatóhoz megérkezett.

Amennyiben a megrendelés elküldésétől számított 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik visszaigazolás a Megrendelő részére, a Megrendelő ajánlati kötöttsége megszűnik. Amennyiben a Megrendelő a megrendelés elküldésétől számított 48 (negyvennyolc) órán belül nem kap visszaigazolást, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltató kollégáival a személyes átvételi pontnál megjelölt telefonszámon.

A megrendelés feldolgozása után a Szolgáltató telefonon és/vagy e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt a szállítási határidőről, a felek között a szerződés ezzel jön létre.

Amennyiben a rendeléskor kitöltötte a „Fiók jelszó” mezőt, szintén kap egy automatikus levelet, amely tartalmazza az automatikusan generált felhasználónevét. Innentől kezdve ezzel a felhasználónévvel és a rendeléskor megadott jelszavával tud belépni rendszerünkbe

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-től 15 óráig történik, a csomagokat szintén csak munkanapokon szállítjuk ki. A csomag várható érkezési idejéről a futár cég automatikus levelet küld a megrendelő által a megrendelési űrlapon megadott e-mail címre.

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének rendezése esetén áll módunkban ismételten elindítani!

VI. Szavatosság

1.) Általános szabályok

A (kellék)szavatosság a Szolgáltató hibás teljesítésért való felelősségét jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a jogszabályban, vagy a szerződésben meghatározott minőségi követelményeknek. A teljesítés időpontja a termék Megrendelő részére történő átadása.

Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok felismerhetőek voltak.

Hibás teljesítés kizárólag visszterhes szerződés esetében merülhet fel, ezért nem vonatkozik a szavatosság az ajándékba kapott termékre.

 

2.) Szavatossági igények és kártérítés

Hibás teljesítés miatt két lépcsőben, összesen négyféle szavatossági igény érvényesíthető:

Az első lépcsőben a Megrendelő kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, amelyek közül – főszabály szerint – választhat. Nincs mód a választásra, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak.

A második lépcsőben a Megrendelő a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja vagy elállásra jogosult (amelyek közül szintén választhat), ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt joga, vagy azt az a Szolgáltató nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül jelentős kényelmetlenség nélkül.

Az árleszállítás esetén a termék vételárából kell kiindulni, és azt olyan mértékkel kell csökkenteni, amely az elszenvedett érdeksérelem megfelelő kiegyenlítésére alkalmas. Elállás esetén a már teljesített szolgáltatások visszajárnak, vagyis a Szolgáltatónak a termék visszavételével egyidejűleg a vételárat vissza kell adnia. Jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést a Megrendelőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze.

Amennyiben a Szolgáltató a termék kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a hibát a Szolgáltató költségére a Megrendelő is kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.

A Megrendelő a választott szavatossági igényéről másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Megrendelő a hibás teljesítésből eredő kár megtérítését is követelheti a Szolgáltatótól a kártérítésre vonatkozó szabályok alapján.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – a Szolgáltatót terhelik.

3.) Igényérvényesítési határidők

A Megrendelő, amennyiben természetes személyt (tehát fogyasztó), úgy a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Nem természetes személy Megrendelő esetén a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

Az elévülési időbe nem számít bele a kijavítási időnek az a része, amely alatt a terméket nem lehet rendeltetésszerűen használni. A termékre vonatkozó szavatossági határidő tehát annyi nappal hosszabbodik meg, ahány nap a hiba közlésétől a kijavítás elvégzéséig eltelt.

Abban az esetben, ha a termék vagy jelentősebb részének kijavítására, illetve kicserélésére kerül sor, az elévülési határidő újból kezdődik.

A Megrendelő a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a Szolgáltatóval közölni. Amennyiben a Megrendelő a közléssel indokolatlanul késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére köteles. A hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni.

A teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.

4.) Szolgáltató mentesülése

A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Megrendelő oldalára kerül, vagyis neki kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

5.) Jegyzőkönyv

A szavatosság keretében érvényesített kifogás intézése során a Megrendelő jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek másolatát átadja a Megrendelő részére.

A jegyzőkönyvnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

  • a Megrendelő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
    • a Megrendelő és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
    • a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
    • szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot,
  • a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A Szolgáltató a Megrendelő igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor, vagy azt követően legkésőbb 5 munkanapon belül köteles a Megrendelőt értesíteni.

VII. Jótállás (Garancia)

Műszaki termékeinkre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően 1 év jótállási kötelezettséget vállalunk.

A jótállási idő a készülék fogyasztó részére történő átadásával /amennyiben a készüléket a caffé perté Kft. helyezi üzembe, akkor annak üzembe helyezésével/ kezdődik.

A Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a Megrendelő rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

  • a Szolgáltató nevét, címét,
  • a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
  • a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a Szolgáltatóval,
  • a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk Megrendelő részére történő átadásának vagy – a Szolgáltató vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
  • a Megrendelő jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
  • az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a Megrendelő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők.

A jótállási igény érvényesítésekor a „Szavatosság” címszó alatt szabályozott tartalommal kell jegyzőkönyvet felvenni.

Meghibásodás esetén a jótállási jegyen található szervizek bármelyikében személyesen vagy telefonon tájékoztatják a teendőkről, illetve elérhetőségeink valamelyikén is tájékoztatást nyújtunk.

A jótállás nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük, figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!

VIII. Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében a Megrendelő a szerződéstől 14 (tizennégy) napon 20. § belül indokolás nélkül elállhat.

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásának költsége a Megrendelőt terheli.

Elállás estén a Caffé Perté Kft. köteles a termékért kifizetett vételárat visszatéríteni a Megrendelőnek az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül, a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra történő átutalással, vagy egyeztetés alapján készpénzben vagy postai úton. A caffé perté Kft. a vételár visszafizetését mindaddig megtagadhatja, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Megrendelőnem gyakorolhatja az elállás jogát:

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a hivatkozott kormányrendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ,
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében,
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

 

Jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekkel kapcsolatban lásd:

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet.

Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben elállási jogával kíván élni, azt írásban, levélben (legalább ajánlott postai küldeményként) vagy e-mailben teheti meg, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára. Elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatja.

Elektronikus üzenetben való elállás esetén a Szolgáltató az elállás megérkezése esetén azt haladéktalanul visszaigazolja a Megrendelő részére.

Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának napját vesszük figyelme a 14 nap számításakor. A levelet legalább ajánlott küldeményként postázza, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma, ezzel elkerülve a későbbi esetleges jogvitát.

Az elállási jog gyakorlása esetén a megrendelt terméket juttassa vissza cégünk székhelyére. A visszaküldéssel felmerülő postai költségek a vásárlót terhelik. A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is vevőt terheli!

IX. Adatkezelés

A webáruház használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatait bizalmasan kezeljük, harmadik fél részére nem adjuk át. Ez alól kivételt jelentenek az alvállalkozónak szükségesen megadott adatok, melyek nélkül a rendelés teljesítése nem kivitelezhető, például a futárszolgálatnak átadott kiszállításhoz szükséges információk.

A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre (például log fájlok formájában, melyek tartalmazzák a felhasználó IP címét, az időpontot, a meglátogatott oldal URL-jét), mely személyes azonosításra nem használható, de statisztikai célokat szolgál. A rendszer adatokat tárol a felhasználó számítógépén is úgynevezett sütik formájában (cookie). A sütik a felhasználó személyének azonosítására nem alkalmasak, és a munkamenet idején élnek.

A webáruház rendszer használatához a böngészőjében a cookie-k használatát engedélyezni szükséges, enélkül bizonyos funkciók működésképtelenek.

A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül.

Adatainak törlését a rendszerből, módosítását bármikor írásban kérheti, de ettől független módon törölheti magát az esetlegesen hírlevélre feliratkozottak listájáról, anélkül hogy regisztrációja törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni vagy levélben, e-mailben, vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás” link segítségével is megteheti.

X. Bejelentések, panaszok

A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a határidők betartásával a Megrendelők teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben mégis észrevétel, javaslat, panasz merülne fel, a Megrendelő ezt a tudomására jutását követően haladéktalanul jelzi a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF-ben megjelölt postai vagy elektronikus levelezési címen írásban, vagy telefonon, illetve személyesen.

A Szolgáltató a panaszok, bejelentések, észrevételek kivizsgálása érdekében azok kézhezvételét, vagy tudomásszerzést követően belső vizsgálatot folytat le és ezen időponttól számított 15 (tizenöt) napon belül annak eredményéről írásban értesíti a Megrendelőt.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a megvásárolt termékkel kapcsolatos panaszával – amennyiben azt a Szolgáltatóval rendezni nem tudja – az alábbi szervhez fordulhat: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.)

XI. Egyéb rendelkezések:

A jelen ÁSZF 2014. december 15. napjától hatályos.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítsa. Az Általános Szerződési Feltételek módosítását a Szolgáltató a változás hatálybalépését megelőzően legalább 15 (tizenöt) nappal, a csomagkiszállításra vonatkozó szabályok változását legalább 7 (hét) nappal korábban nyilvánosságra hozza. A változásról szóló értesítést és a változást az Ügyfélszolgálaton mindenki számára hozzáférhető módon kifüggeszti és honlapján olvashatóvá és letölthetővé teszi.

A megrendelő és a Szolgáltató közötti jogviszonyban a megrendeléskor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók.